Zadania te zostały ujęte w Programie budowy 100 obwodnic. W ramach inwestycji powstaną nowe odcinki drogi klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o łącznej długości prawie 25 km.
Obwodnica Olsztyna i Dywit o długości 20 km będzie stanowiła północno-wschodnie lub północno-zachodnie obejście aglomeracji olsztyńskiej, w zależności od wariantu przebiegu, który zostanie wybrany.
Ministerstwo przewiduje, że dzięki budowie obwodnic w ciągu drogi nr 51 nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców i zwiększy się jej przepustowość, a w konsekwencji ułatwi to ruch na drodze z Olsztyna do granicy państwa w Bezledach.
Droga została zaplanowana w nowym śladzie i będzie uzupełnieniem układu komunikacyjnego stworzonego dzięki realizacji obwodnicy południowej miasta w ciągu drogi ekspresowej S16 i S51. Obwodnica Olsztyna i Dywit to nowa inwestycja, dla której rozpocznie się proces przygotowawczy. Uzyskanie decyzji środowiskowej jest planowane w II połowie 2023 r., natomiast ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy zaplanowano na 2025.
Napisz komentarz
Komentarze