Olsztyński Rower Miejski to system automatycznych wypożyczalni jednośladów. W 2019 roku prowadzony był drugi sezon funkcjonowania. ORM składał się z 240 rozlokowanych w 26 standardowych strefach i 7 wirtualnych. Każdy użytkownik ORM mógł bezpłatnie podróżować przez pierwsze pół godziny, a po przekroczeniu tego czasu za każdą kolejną minutę naliczano 5 groszy.
Drogowcy przygotowali raport, w którym podsumowali ostatni zakończony sezon. Wynika z niego, że z rowerów miejskich w tym roku korzystało 25 tys. użytkowników, którzy przejechali niemal 550 tys. km, z czego na rowerach Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego niespełna 48 tys. km. - W 2019 r. wprowadzono nową funkcję: możliwość generowania mapy przejazdów w wybranym okresie oraz tzw. mapy ciepła wypożyczeń. Umożliwia to ocenę najbardziej wykorzystywanych stref wypożyczeń oraz wskazanie ewentualnych braków jeśli chodzi o lokalizację stacji - informują autorzy materiału.
Drogowcy przedstawili też swoje wnioski na przyszłość. Na podstawie doświadczeń z 2019 r. zarekomendowali m.in. by funkcjonowanie systemu w pełnym zakresie odbywało się w okresie 01.05 – 31.10.2020, utrzymanie stacji funkcjonujących w 2020 r., w tym stacji wirtualnych, ewentualnie rozważenie wyznaczenia dodatkowych stacji wirtualnych na bazie danych z 2019 r. oraz nawiązanie współpracy z firmami w celu wyznaczenia dodatkowych stacji finansowanych ze środków prywatnych.
Ze statystyk wynika, że najdłuższy pojedynczy przejazd wyniósł 409,36 km (czerwiec) – do Warszawy i powrót pociągiem. Jeżeli chodzi o samo wypożyczanie rowerów, to najwięcej było takich przypadków w jednym z lipcowych tygodni: 350. wypożyczeń.
Napisz komentarz
Komentarze