To niezwykle ważne, bowiem ta część Olsztyna rozbudowuje się bardzo dynamicznie. Przybywa bloków oraz mieszkańców, a co za tym idzie coraz trudniej przedostać się w kierunku południowej części naszego miasta. Rozbudowana ul. Zientary-Malewskiej oraz połączenie do ul. Lubelskiej i węzła Wschód obwodnicy naszego miasta odciąży komunikacyjnie dotychczasowe przeprawy.
- Ta inwestycja jest dla nas szczególnie ważna - powiedział prezydent Olsztyna, Robert Szewczyk. - Mieszkańcy osiedli położonymi za torami oczekują tego rodzaju przedsięwzięć, szczególnie drogowych, związanych z infrastrukturą. Tunel drogowy pod torami kolejowymi połączy wschodnią obwodnicę miasta z tą częścią miasta. Cieszę się, że ta inwestycja dojdzie do skutku.
Jednym z najważniejszych elementów zadania jest budowa tunelu pod torami. Obiekt ma mieć 32 metry długości i 14 m. szerokości.
Dodatkowo inwestycja obejmuje wybudowanie ponad 1,3-kilometrowej długości ulicy wraz z drogą dla pieszych i rowerów, która połączy ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna, a także zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką.
- Mamy za sobą kilka podobnych inwestycji, a teraz realizujemy dwie kolejne w pobliżu Warszawy - poinformował dyrektor ds. realizacji w spółce Intop Warszawa, Paweł Polański. - Rozpoczęcie prac to etap projektowania, mało widoczny dla mieszkańców, ale dołożymy wszelkich starań, żeby jak najszybciej rozpocząć prace budowlane i zakończyć inwestycję w terminie.
Powstanie tej infrastruktury otwiera nam także możliwość zagospodarowania okolicznych terenów na potrzeby przedsiębiorczości. Tereny na wschód od jez. Trackiego to jedno z nielicznych, dużych, niezagospodarowanych miejsc w Olsztynie. Na obszarze ponad 65 hektarów mogą powstać obiekty przeznaczone m.in. pod produkcję i usługi.
W tym miejscu miałyby powstać obiekty, które pozwolą na rozwój Olsztyńskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Zadanie mogłoby zyskać status projektu o znaczeniu strategicznym. Dlatego już wystąpiliśmy do marszałka województwa o przeanalizowanie takiej możliwości.
Budowa infrastruktury drogowej, na którą została właśnie podpisana umowa ma potrwać 33 miesiące. Wartość zadania to nieco ponad 73 mln zł. Na realizację zadania samorząd Olsztyna pozyskał pieniądze z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Napisz komentarz
Komentarze