W podstawowym zamówieniu trwającego przetargu planujemy kupno sześciu składów. Opcjonalną częścią jest zamówienie kolejnych ośmiu tramwajów.
Do przetargu stanęły dwie spółki chcące zrealizować zamówienie. W przypadku jego części podstawowej kwota, jaką planował przeznaczyć samorząd to 110,7 mln złotych. Saatz Sp. z o.o. zaoferowało wykonanie zadania za 110 687 700 zł, natomiast CSI INVEST Sp. z o.o. - 149 544 630 zł. Biorąc pod uwagę zamówienie podstawowe i opcjonalnie, oczekiwane kwoty to odpowiednio 248,7 mln zł oraz 329,6 mln zł.
Teraz rozpoczęło się formalne sprawdzanie złożonych ofert. Dopiero po tym etapie będzie możliwe podjęcie decyzji co do rozstrzygnięcia postępowania.
Zamawiane tramwaje mają mieścić nie mniej, niż 200 pasażerów, mieć szerokość 2,5 metra, a długość między 29 a 33 metrami. Mają być wyposażone m.in. wyświetlacze LCD, biletomat mobilny, kasowniki, hot spot Wi-Fi czy system zliczania pasażerów. Ich kupno miałoby być dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy.
W tym momencie pasażerów pięciu olsztyńskich linii wozi 27 składów tramwajów. To 15 składów Solarisa Tramino oraz 12 pojazdów tureckiej Panoramy.
Napisz komentarz
Komentarze