Do tej pory pod zadaszeniem w bazie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego mogło stać maksymalnie 18 tramwajów. Aby pozostałe wozy nie stacjonowały "pod chmurką", co mogłoby mieć wpływ na ich żywotność, infrastruktura została rozbudowana o nowy obiekt. Teraz pod dachem może znaleźć się 27 składów.
Z tej okazji w dniu dzisiejszym odbyła się uroczystość na jej terenie. Na miejscu zebrali się wszyscy odpowiedzialni za jego realizację. Gościom przygrywał zespół Annette Music.
Prezydent Piotr Grzymowicz podkreślał przy tej okazji, że pomyślne zakończenie było możliwe głównie dzięki dobrej współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, która dysponowała unijnymi funduszami. W praktyce przekładało się to na rozwiązywanie finansowych problemów związanych z realizacją tramwajowego projektu. Zdaniem prezydenta bez tych środków budowa linii tramwajowych w Olsztynie byłaby niemożliwa.
Nowa infrastruktura to około sześciu kilometrów podwójnego torowiska. Jest poprowadzone ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstała estakada o długości ok. 270 m. Realizacja wiązała się także z przebudową podziemnej infrastruktury oraz układu drogowego.
Przy Wysokiej Bramie powstał węzeł przesiadkowy. Projekt to także zastąpienie rondami części dotychczasowych, tradycyjnych skrzyżowań, budowa ok. 10 km tras rowerowych oraz rozbudowa systemu ITS.
Pierwsze tramwaje na nową linię - nr 4 - ruszą już w sobotę (30 grudnia) o 11:15. Przez pierwsze dwa dni będzie można podróżować nimi bez opłat między Pieczewem a dworcem. Linia nr 5, która będzie dowozić pasażerów do Wysokiej Bramy, zacznie kursowanie 1 stycznia. Tego dnia wejdzie w życie zmieniony układ komunikacji zbiorowej Olsztyna.
Napisz komentarz
Komentarze