Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom zagospodarowuje się zużyte lub uszkodzone ogumienie. Te - w przeciwnym razie - zostałoby spalone lub wyrzucone na wysypisko śmieci.
Technologia umożliwia produkcję pyłów o drobniejszej strukturze i wyższej jakości, niż materiał powstały w wyniku prostego recyklingu. Pyły mogą zastąpić surowce na bazie oleju i gumy w szerokim zakresie zastosowań.
- W przeciwieństwie do tradycyjnego granulatu gumowego MRP zapewniają lepszą wydajność produktu, obniżają koszty produkcji i zmniejszają ilość odpadów - informują przedstawiciele Michelin. - Poza mikronizowanymi proszkami gumowymi Lehigh Technologies wytwarza również zrównoważone mieszanki do wykorzystania w asfalcie modyfikowanym gumą i przetwórstwie tworzyw sztucznych.
Technologia została wykorzystana podczas budowy odcinka eksperymentalnego drogi Mikołajki-Nowa Ukta.
Poza usunięciem ze środowiska starych i zużytych opon technologia opracowana w Grupie Michelin przynosi wymierne korzyści dla środowiska. To m.in. ograniczenie zużycia energii, redukcja emisji dwutlenku węgla czy oszczędność zasobów kopalnych.
W zakładzie powstałym przy olsztyńskiej fabryce planuje się wytwarzanie 10 tys. ton pyłów gumowych rocznie.
Napisz komentarz
Komentarze