W piątek (06.10.2023r.) do jednej z mieszkanek powiatu olsztyńskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia pożyczki z jej konta bankowego. Chwilę później odebrała jeszcze kilka połączeń w tej sprawie od rzekomych konsultantów. Kobieta stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Na prośbę jednego z rozmówców, który poinformował, że dzwoni w sprawie udzielenia pomocy technicznej bankowości internetowej, w celu weryfikacji konta i anulowania pożyczki. 33-latka postępowała według instrukcji rzekomego pracownika banku. Na jego polecenie zaciągnęła pożyczkę za pośrednictwem aplikacji bankowej, a następnie zwiększyła limit wypłat z konta za pomocą kodów BLIK. Rozmówca nakłonił 33-letnią mieszkankę powiatu olsztyńskiego do wypłacenie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając, że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie. Po dokonaniu ostatniej transakcji i otrzymaniu kodów BLIK mężczyzna się rozłączył. Kobieta kontaktując się z infolinią swojego banku, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. 33-latka straciła prawie 5 tysięcy złotych. O sprawie powiadomiła policję.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Napisz komentarz
Komentarze