Obecna koncepcja PKP zakłada zburzenie istniejącego dworca kolejowego i zastąpienie go nową bryłą, a także budowę kładki na Zatorze. Kompleksowo zmodernizowany miałby zostać układ torów i peronów. Jednocześnie deweloper, który przejął spółkę PKS, zamierza w miejscu dworca autobusowego postawić kompleks handlowy. Jednak kolejarze nie mogli długo ruszyć z miejsca z projektem. Mieli problem ze znalezieniem firmy, która przygotuje dokumentację projektową nowego dworca w Olsztynie. Jedna oferta została, co prawda w styczniu wybrana, jednak umowy ze zwycięzcą, firmą Multiconsult, PKP wtedy nie podpisały.
Stało się tak przez odwołanie drugiego z potencjalnych wykonawców dokumentacji, który uznał, że oferty złożone w przetargu nie zostały odpowiednio przez kolejarzy rozpatrzone. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła część tych wątpliwości i nakazała PKP ich powtórne zbadanie. Kolejarze zrobili to i 5 marca ponownie wybrali ofertę firmy Multiconsult. Ale i ten wybór został oprotestowany. – 15 marca 2019 r.
24 maja PKP dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty – złożonej przez firmę Multiconsult – w postępowaniu przetargowym na opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji obejmującej budowę dworca Olsztyn Główny i modernizację układu torowo-peronowego oraz infrastruktury kolejowej. Konkurencyjne firmy startujące w przetargu mają możliwość złożenia odwołania. Jeżeli nic jednak nie stanie na przeszkodzie to jeszcze w czerwcu PKP będzie mogło przystąpić do podpisania umowy z wykonawcą prac projektowych.
Napisz komentarz
Komentarze