W niedzielę (11.09.2022 r.) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosiła się 23-latka, która została oszukana podczas sprzedaży ubrań za pośrednictwem znanej aplikacji. W wyniku działań oszustów kobieta stracił 5 tys. zł. Olsztyńscy policjanci ponownie ostrzegają i przypominają, że nawet podczas sprzedaży przez Internet możemy stać się ofiarą oszustów. Oszuści, informując o otrzymaniu pieniędzy za wystawiony towar, przesyłają w wiadomościach tekstowych linki do sprefabrykowanych stron bankowości elektronicznej. Logując się na tych stronach, dajemy oszustom, całkowity dostęp do swoich pieniędzy.
Na pozór wszystko było w porządku!
23-latka po zainstalowaniu znanej aplikacji i po wystawieniu oferty sprzedaży ubrań otrzymała wiadomość o zakupie. W tym przypadku chodziło o warte 15 zł spodenki. Kolejnym krokiem było otrzymanie przez kobietę wiadomości z linkiem w który "należało" wejść. Po kliknięciu napisu pojawił się kolejny komunikat dotyczący wyboru ikony banku, w którym 23-latka posiada konto. Na stronie, która łudząco przypominała stronę banku, kobieta wpisała swój login, hasło do bankowości internetowej, a także kody weryfikacyjne, które otrzymała w wiadomości SMS. Po wykonaniu tych czynności 23-latkę zaniepokoił czas przetwarzania wykonanych czynności – trwało to kilka minut. Dopiero po tym fakcie, 23-latka wylogowała się i weszła na konto swojego banku, na którym zauważyła operacje finansowe wykonane bez jej wiedzy. Z konta 23-latki dokonano przelewu środków w wysokości 5 tys. zł.
Pamiętajmy, że nawet sprzedając w internecie, możesz stać się ofiarą oszustów. Nigdy nie klikaj w przesłane w wiadomościach tekstowych linki, których pochodzenia nie znasz i uważnie czytaj SMS-y autoryzacyjne. W przypadku, gdy padniesz ofiarą oszustów, natychmiast skontaktuj się telefonicznie ze swoim bankiem i zablokuj dostęp do rachunku bankowego lub karty płatniczej, po czym powiadom o tym zdarzeniu Policję, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
Napisz komentarz
Komentarze