W środę (13.07.2022) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa internetowego. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował ją, że ktoś próbuje włamać się na jej rachunek bankowy i zaciągnąć kredyt. Następnie oszust poprosił kobietę o zainstalowanie na telefonie aplikacji, aby móc zdalnie zapobiec utracie pieniędzy. Pokrzywdzona postępowała według instrukcji fałszywego pracownika banku. Kobieta zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem, gdy z jej konta zniknęło blisko 10 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Napisz komentarz
Komentarze