Zaufanie do mediów lokalnych
Według Digital News Report lokalne media informacyjne znajdują się na trzecim miejscu pod względem zaufania użytkowników. Regionalne i lokalne media są uważane za jedne z najbardziej wiarygodnych, ponieważ informują o tym, co dzieje się blisko odbiorcy. Dzięki temu użytkownicy mogą w łatwy sposób sprawdzić ich wiarygodność. Ponadto bardzo często portale są prowadzone przez niezależnych wydawców, którzy dają możliwość swobodnego wypowiadania się na tematy dotyczące regionu.
Geotargetowanie
Reklamy w mediach lokalnych będą skutecznym rozwiązaniem na reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do mieszkańców konkretnych miast, powiatów czy całego województwa. Będą to między innymi firmy, które mają oddziały rozsiane w całej Polsce lub takie, które oferują swoje usługi w wybranym regionie, np. w województwach z dostępem do morza. Co istotne, żeby dodać reklamę na kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lokalnych portali informacyjnych, nie trzeba kontaktować się z każdym wydawcą z osobna. Grupa Tipmedia zrzesza ponad 700 portali lokalnych, dzięki czemu wystarczy tylko jedno zlecenie. Dla reklamodawcy to nie tylko ułatwienie, ale też duża oszczędność czasu.
Wysokie parametry SEO lokalnych portali
Reklamy na lokalnych portalach informacyjnych powinny wziąć pod uwagę także agencje SEO, którzy dbają o pozycjonowanie stron internetowych. Lokalne media często mają wysokie parametry SEO. Dlaczego? Codziennie dodają nowe wpisy – publikują nawet kilkanaście nowych i, co istotne, unikalnych treści. Ponadto prowadzą profile na Facebooku, Instagramie i innych mediach społecznościowych, gdzie zamieszczają wpisy linkujące do portalu. Należy zauważyć, że wiadomości na lokalnych portalach są przyjazne użytkownikom - często zawierają galerię zdjęć, materiały wideo. Dodatkowo lokalne media nierzadko mają długą tradycję. Domeny portali informacyjnych są dzięki temu utrzymywane nieprzerwanie nawet od kilkunastu lat.