Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 10:28

Bezpieczne przechowywanie danych pracowniczych - kluczowe aspekty

Bezpieczne przechowywanie danych pracowniczych jest bardzo istotne. Po upływie określonego czasu konieczna jest jednak ich utylizacja. Niezależnie od tego, czy informacje zapisane zostały w formie papierowej, czy też cyfrowej, trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiednich standardów.
  • 17.01.2024 13:53
  • Autor: Grupa Tipmedia
Bezpieczne przechowywanie danych pracowniczych - kluczowe aspekty

Jak długo należy przechowywać dokumentację pracowniczą?

Wiele osób zastanawia się, jak liczyć okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. Informacje na ten temat zawarte są Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 roku. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jak długo była zatrudniona określona osoba. Jeśli pracownik rozpoczął pracę po 1 stycznia 2019 roku, dokumenty trzeba przechowywać przez 10 lat. Wcześniej zawarte kontrakty wymagają, aby zachować dostęp do akt nawet 50 lat. Wejdź na stronę: https://hsm-recycling.pl/pl/blog/jak-liczyc-okres-przechowywania-dokumentacji-pracowniczej-57/, aby dowiedzieć się więcej.

 

Z punktu widzenia zgodności z przepisami nie ma znaczenia, czy dokumenty przechowywane są w formie papierowej, czy elektronicznej. Jeśli jednak kopie mają charakter cyfrowy, niezbędne jest posłużenie się podpisem elektronicznym. Pracodawca musi zadbać o to, aby informacje były odpowiednio chronione. Niezbędne jest skorzystanie z procedur kontroli dostępu, zamkniętych szaf lub systemów informatycznych. Lekceważenie przepisów może się wiązać z nałożeniem kar finansowych przez Inspekcję Pracy. Warto ponadto wiedzieć, gdzie przechowywać dane. Kliknij na link i wejdź na stronę: https://hsm-recycling.pl/pl/blog/Gdzie-przechowywac-dane-37/, aby pozyskać kluczowe informacje.

Na czym polega bezpieczne niszczenie dokumentów?

Niezależnie od tego, w jakiej formie przechowywana jest dokumentacja konieczne jest zadbanie o jej bezpieczną utylizację. Profesjonaliści mogą zagwarantować, że proces ten będzie przebiegał z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa. Dzięki temu informacje są skutecznie chronione przed ewentualnym wyciekiem. 


Warto mieć świadomość, że w przypadku cyfrowych nośników danych samodzielna utylizacja jest właściwie niemożliwa. Nie wystarczy skasować informacji z dysku, aby mieć pewność, że nie zostaną ponownie odzyskane. Konieczne jest ich fizyczne zniszczenie. Oferujemy metodę utylizacji cyfrowych nośników danych poprzez kruszenie. Dobrze sprawdza się również jednak inny sposób, jakim jest demagnetyzacja. Zapoznaj się z naszą ofertą: HSM-Recycling, aby zdobyć więcej informacji. Chętnie pomożemy Ci zoptymalizować procesy w organizacji!

--- Artykuł sponsorowany ---