Jakość i wygoda
Dlaczego rozwiązanie to polecane jest przede wszystkim dorosłym? Powodów jest kilka. Przede wszystkim osoby pełnoletnie z czasem tracą regularny kontakt z tym językiem, dotychczas zapewniany im w ramach zajęć szkolnych – powrót do biegłości może być więc trudniejszy, bardziej czasochłonny czy okupiony większą dozą pracy indywidualnej nad własnymi umiejętnościami. Dlatego też nauka w zaciszu domowym lub zdalne spotkanie w niewielkiej, kameralnej grupie może pozytywnie wpłynąć na poziom koncentracji. Co istotne, wiele szkół prowadzących zajęcia z angielskiego online dostarcza też swoim kursantom multimedialne materiały naukowe – zamiast szeregu podręczników, zeszytów i „kserówek”, mają więc oni do dyspozycji tę samą porcję wiedzy, całościowo dostępną jednak w zasięgu swojego komputera. Dzięki temu każdy uczeń może powracać do uporządkowanych pomocy naukowych za każdym razem, kiedy poczuje taką potrzebę, w atrakcyjnej formie oraz bez obaw o zgubienie notatek czy niepotrzebny bałagan. Kolejnym walorem edukacji zdalnej jest oszczędność czasu i pieniędzy – unikamy przecież konieczności dojazdów do placówki edukacyjnej i ponoszenia dodatkowych kosztów (za parking czy chociażby środki komunikacji) – zamiast tego uzyskujemy możliwość nauki w dowolnym miejscu na świecie (jedynym wymogiem pozostaje dostęp do Internetu i laptopa lub urządzenia mobilnego) oraz w dogodnym dla siebie czasie.
Skuteczność zdalna
Czy jednak tzw. angielski nauczany online daje taką samą gwarancję skuteczności jak zajęcia tradycyjne? Odpowiedź brzmi: to zależy od rodzaju kursu, na który się zdecydujemy. Jeśli będzie to aplikacja lub e-book, brak opiekuna (np. lektora) może poskutkować zdobyciem niepełnej wiedzy (np. w postaci samego słownictwa, z pominięciem reguł gramatycznych) lub pojawieniem się błędów edukacyjnych (niewłaściwego rozumienia norm, zasad etc.). Jednak w przypadku szkół językowych, prowadzących lekcje przy pomocy wideokonferencji czy specjalnych platform e-learningowych (przykładem tutaj jest chociażby placówka noProblem z Lublina, która w ofercie ma takie właśnie kursy), skuteczność nauczania jest taka sama, jak w przypadku metod klasycznych. Uczestnicy zajęć mają bowiem kontakt zarówno z prowadzącym, jak i sobą nawzajem, a pracę ułatwiają im różnego rodzaju narzędzia – np. wirtualne tablice czy materiały audio-wideo, możliwość powrotu do zajęć w postaci zapisu, czy też powtórzenia danego zagadnienia dzięki dostępowi do ćwiczeń interaktywnych.