Północna obwodnica Olsztyna to dla stolicy województwa strategiczna inwestycja, która pozwoliłaby w znacznym stopniu odciążyć sieć drogową miasta. Chodzi zwłaszcza o Zatorze, przez które przebiega obecnie ruch tranzytowy.
Szacunkowy koszt inwestycji został określony na ok. 980 mln zł, a długość dróg na ok. 20 km. Prace przygotowawcze dla tego zadania przewidziane są na lata 2021-25, a sama jego realizacja na lata 2026-30.
Na początek drogowcy planują wykonać tzw. studium korytarzowe oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Dochodzą do tego opracowanie materiałów do decyzji środowiskowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit. Pierwszy przetarg w tej sprawie unieważniono. Powodem był brak ofert. Teraz rozpisano kolejny. - Ponownie przekazaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na wykonanie studium korytarzowego oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit - informuje Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcjio Dróg Krajowych i Autostrad. - Ogłoszenie to ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA. W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje na temat warunków udziału w przetargu i zakresu zamówienia. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać jeszcze w tym roku.
Nowy przetarg na północną obwodnicę Olsztyna i obwodnicę Dywit
Drogowcy kolejny raz rozpisali przetarg, który ma przybliżyć wyznaczenie przebiegu północnej obwodnicy Olsztyna.
- 14.08.2020 09:13 (aktualizacja 01.10.2023 03:34)
Napisz komentarz
Komentarze