Teraz połączenie stolicy Warmii i Mazur z węzłem Południe na obwodnicy stanowi wąskie gardło. Przedłużenie al. Warszawskiej ma po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, stąd dojazd nie jest komfortowy.
Inwestycja będzie realizowana na terenie gminy Stawiguda, od granicy Olsztyna do węzła Olsztyn Południe. To odcinek o długości 2,15 km. Trasa będzie dwujezdniowa, o dwóch 3,5-metrowych pasach ruchu w każdym kierunku. Poza tym powstanie 2,4 km ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów.
Wśród najważniejszych elementów, jakie będa realizowane, są także: budowa ronda turbinowego w kierunku Bartąga i Starego Dworu, rozbiórka i budowa wiaduktu nad linią kolejową Działdowo-Olsztyn Główny, budowa przejścia dla zwierząt. Całość prac ma kosztować nieco ponad 124 mln złotych, z czego 95 mln zł to unijne dofinansowanie.
Prace wykona spółka Strabag, a planowane ich zakończenie to sierpień 2027 roku.
Napisz komentarz
Komentarze