Nowa komórka powstanie z połączenia dotychczasowych dwóch: Biura Obsługi Klienta oraz Wydziału Komunikacji. Jednym z celów jest usprawnienie pracy urzędu i podniesienie jakości obsługi interesantów załatwiających urzędowe formalności.
- Zawsze szukamy najbardziej optymalnych rozwiązań - mówi sekretarz miasta, Stanisław Gorczyca.
Formalne zmiany nie będą uciążliwe dla mieszkańców. To ważne, bowiem nie zmienią się m.in. lokalizacje, w których obsługiwani byli interesanci. Sprawy związane np. z rejestracją pojazdów nadal będą załatwiane w budynku urzędu przy ul. Knosały 3, a te dotyczące dowodów osobistych czy działalności gospodarczej - w ratuszu przy pl. Jana Pawła II.
- Większość naszych wniosków jest ministerialna, a w przypadku wewnętrznych druków wypełnienie starego formularza nie będzie stanowiło przeszkody w rozpatrzeniu sprawy - dodaje sekretarz Gorczyca. - Podstawowe informacje będą dostępne od 3 stycznia na zaktualizowanych Kartach Usług w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wraz z rozpoczęciem działalności nowego Wydziału Spraw Obywatelskich pojawi się jeden nowy referat działalności gospodarczej i karty dużej rodziny. Pozostałe referaty i stanowiska, które funkcjonowały w strukturach Biura Obsługi Klienta oraz Wydziału Komunikacji pozostają bez zmian.
Wydział Spraw Obywatelskich będzie pracować w poniedziałki w godzinach 8:00-18:00 (poza referatem transportu i szkolenia - tu od 8:00 do 16:00), a od wtorku do piątku między 7:30 a 15:30. Bezpośrednia obsługa klientów będzie się odbywać w poniedziałki między 8:15 a 17:45, natomiast od wtorku do piątku od 7:45-15:15.
Zmianie ulegną też numery telefonów dotychczasowego Biura Obsługi Klienta. Nowe numery można będzie znaleźć w książce telefonicznej Urzędu Miasta Olsztyna.
Napisz komentarz
Komentarze